Vragen over wegversmalling op de Herenweg in Warmond

Bij de herinrichting van de Herenweg in Warmond is er ter hoogte van de Laan van Oostergeest enige tijd geleden een nieuwe wegversmalling aangebracht. Bij de wegversmalling dient niet alleen gemotoriseerd verkeer (auto/scooters/motoren) elkaar voorrang te verlenen, maar moeten fietsers ook oversteken van weghelft, wat al voor meerdere ongelukken heeft gezorgd. De VVD hoort meerdere inwoners hun zorgen uiten en deelt deze zorgen. Vandaar heeft VVD-raadslid Stefanie de Voogd vragen gesteld over de wegversmalling.

Zo heeft de VVD gevraagd naar het aantal ongelukken dat er heeft plaatsgevonden sinds dat de wegversmalling is aangebracht en wat de ernst van deze ongelukken is? Ook vragen zij zich af hoe deze cijfers zich verhouden tot vóór de komst van de wegversmalling? En hoe de ongelukken zich verhouden tot het doel waarvoor de wegversmalling is geplaatst? De VVD vraagt zich daarbij af of er aanleiding is om de inrichting van de wegversmalling op de Herenweg te heroverwegen en kijkt uit naar de beantwoording van de vragen.