VVD motie voor tijdelijke starterswoningen in het middensegment aangenomen!

Tijdens de raadsvergadering van 29 juni heeft de raad ingestemd met de motie om bij het onderzoek naar locaties voor tijdelijke huisvesting de mogelijkheid mede te onderzoeken of één locatie zich voor 100% woningen in het middensegment leent.

Stefanie de Voogd kwam met het voorstel, nadat uit de beantwoording op gestelde vragen bleek dat er in het lopende onderzoek naar tijdelijke huisvesting in Teylingen, nog geen rekening werd gehouden of één locatie zich zal lenen voor 100% in het middensegment. Daarmee wordt  middenhuur bedoeld met een maandelijkse huurprijs van 800 tot 1000 a 1100 euro. De VVD Teylingen hoopt namelijk aan te kunnen sluiten bij al bestaande landelijke initiatieven voor tijdelijke huisvesting voor het middensegment, aangezien juist die woningen hard nodig zijn.

De motie (met Trilokaal en de Partij voor Teylingen als mede-indieners) werd met een ruime meerderheid met 21 van de 25 stemmen in de raad aangenomen. Als gevolg zal de raad voor 1 januari 2024 op de hoogte worden gesteld over het verloop van het onderzoek.

Foto: Rabo SmartBuilds (ter illustratie van één van de landelijke initiatieven)