Samenwerken in de regio voor een beter bereikbaar Teylingen

Afgelopen vrijdag kwamen lokale raadsleden, bestuurders en Statenleden bij elkaar om te kijken naar wat er nodig is om de bereikbaarheid van de regio te verbeteren. Daarbij ging het bijvoorbeeld om goede fietsroutes, minder files met de auto, verkeersveiligheid en een goede aansluiting op het OV. VVD-raadsleden Martijn de Ruiter en Stefanie de Voogd benadrukten daarbij het belang van zowel goed OV en fietsroutes, als ook mogelijke nieuwe autowegen om files tegen te gaan en de leefbaarheid van Teylingen - met name Sassenheim - te verbeteren. Het was goed om met elkaar samen te komen en om te denken in oplossingen, Teylingen is immers geen eiland en onze wegen houden niet op bij de gemeentegrens.

Wethouder Marlies Volten: ‘’Om mobiliteit te verbeteren moet je over je gemeentegrenzen heen kijken, want mensen gaan naar hun werk, naar hun sportclub, recreëren en daarvoor moet je van a naar B kunnen bewegen binnen de regio.’’

Fractievoorzitter Frank Beijk was één van de initiatiefnemers van deze sessie, aangezien het voor de bereikbaarheid van Voorhout, Sassenheim en Warmond (te voet, met het (H)OV, de fiets of de auto) van groot belang is om samen te werken met omliggende gemeenten en met de provincies. Als VVD Teylingen werken wij dan ook voortdurend samen met VVD'ers uit omliggende gemeenten en de provincies. Op naar verbetering van de bereikbaarheid!

Foto v.l.n.r.: Martijn de Ruiter (raadslid VVD Teylingen), Stefanie de Voogd (raadslid VVD Teylingen), Jeroen van Dijken (Statenlid VVD Zuid-Holland), Cobi van der Wiel (fractievoorzitter VVD Lisse), Roberto ter Hark (wethouder Noordwijk) en Marlies Volten (wethouder Teylingen).