VVD wil meer jonge stemmers

De VVD heeft in de gemeenteraad van 22 juni budget gerealiseerd om meer jonge stemmers naar de stembus te trekken tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018. De VVD vindt het belangrijk dat jongeren naar de stembus gaan en heeft daarom gezorgd dat de gemeente €10.000 vrijmaakt om dit te realiseren.

VVD-Raadslid Robin Konings (zelf 24 jaar): “Uit onderzoeken blijkt dat het aantal jonge kiezers per verkiezing afneemt. Dit is een erg slechte ontwikkeling. Er zijn tijdens de afgelopen Tweede Kamerverkiezingen al veel initiatieven geweest waar de gemeente de kunst kan afkijken. Er komt steeds meer aandacht voor stemmers onder de 34, deze lijn moet wat ons betreft worden doorgezet. Ik weet als geen ander dat de gemeente veel invloed heeft op de omgeving van mensen, dat moeten wij op een aantrekkelijke manier uitleggen.”

De motie van de VVD om een speciaal programma te ontwikkelen voor jongeren werd donderdagavond unaniem aangenomen. Richting de verkiezingen zal er een speciaal programma komen waar de gemeente in onder andere in samenwerking met scholen aandacht te vragen onder jongeren voor lokale politiek.