In memoriam: Leo van der Zon

In Memoriam Leo van der Zon

29 januari 2018

Diep geschokt ontvingen wij vanochtend het bericht over het overlijden van Leo van der Zon. Wat een verdrietig nieuws. Leo was altijd druk met een verscheidenheid aan werkzaamheden, heeft afgelopen zomer een mooie reis gemaakt door de Verenigde Staten en zou binnenkort een groot feest vieren voor zijn 60e verjaardag.

We zijn Leo enorm dankbaar voor zijn grote inzet voor de lokale VVD. Van 1990 tot 2002 was Leo raadslid en fractievoorzitter voor de VVD in Voorhout. Direct na het ontstaan van Teylingen in 2006, werd Leo wethouder van financiën en ruimtelijke ordening voor de VVD, dit is hij gebleven tot 2014.

Leo heeft zich ingezet voor het op de kaart zetten van de (nieuwe) gemeente en het succesvol leiden van de herindeling. Leo is een echte Bollenstreeker en is van grote betekenis geweest voor de bestuurlijke samenwerking in de streek. We hebben Leo leren kennen als een energiek en daadkrachtig bestuurder met veel plezier in zijn werk. Een echte strateeg met het hart op de goede plaats. In de fractie kenden we hem als standvastig ‘debater’ met groot gevoel voor humor en enorm veel dossier kennis.

Wij wensen zijn dochter, andere familie en vrienden veel sterkte met dit grote verlies.

Bestuur en fractie van VVD Teylingen