Vaart achter bouw bibliotheek, senioren- en starterswoningen stationslocatie Voorhout

Op de stationslocatie in Voorhout hebben we de kans om een bibliotheek én woningen voor starters en senioren te bouwen. Daarom heeft de VVD zich tijdens de raadsvergadering vanavond met succes hard gemaakt om vaart te maken met de plannen voor de stationslocatie. De VVD staat voor een passende woning voor iedere Teylinger op verschillende locaties in zowel Voorhout, Sassenheim en Warmond.

Raadslid Stefanie de Voogd over de voordelen van de huidige plannen tijdens de raadsvergadering:

‘’Op de stationslocatie in Voorhout kunnen we een bibliotheek krijgen met daarbij appartementen voor senioren. Deze senioren kunnen vervolgens naar beneden gaan om daar met elkaar een kop koffie te drinken. Ook zitten zij dicht bij de supermarkt en hebben ze alle voorzieningen om de hoek.

Het is ook een ideale locatie voor starters, waar zij ’s ochtends direct op de trein kunnen stappen op naar studie of werk. Bouwen op deze locatie biedt de mogelijkheid voor jongeren die in Teylingen zijn opgegroeid, inmiddels uit huis willen gaan, een plek voor zichzelf willen vinden en momenteel zijn daar te weinig starterswoningen voor in onze gemeente. De VVD zet zich in voor het bouwen van die woningen om jongeren de kans te geven een eigen woning in Teylingen te vinden.’’

In tegenstelling tot sommige andere partijen wil de VVD wel daad bij het woord voegen en echt gaan inzetten op uitvoering. Wat de VVD betreft zetten we nu dan ook vaart achter deze bouwplannen: op naar een nieuwe bibliotheek en woningen voor starters en senioren!