VVD wil nu actie voor ondertunneling spoorweg overgang Voorhout.

Teylingen 10 juni – VVD Teylingen heeft vandaag kennis genomen van weer een ongeval bij de spoorweg overgang in Voorhout. Opnieuw een menselijk drama. De VVD is geschrokken van dit ongeval.

In de laatste raadsvergadering van 4 juni heeft de VVD het college opgeroepen om opnieuw in gesprek te gaan met ProRail. We weten inmiddels dat een ondertunneling van het spoor in de investeringsplanning staat. We weten ook dat die planning een lengte heeft van 40 jaar. De VVD roept het college dank ook op om nu, opnieuw, met Prorail in gesprek te komen om de planning van de ondertunneling bij Voorhout te versnellen. De VVD meent dat Teylingen moet overwegen om een deel van de algemene reserve van Teylingen in te zetten om ProRail te verleiden en te overtuigen, naast alle ongevalcijfers, om de planning van dit belangrijke traject vervroegen.

Woordvoerder van de VVD fractie Frank Beijk : “Het is ongelofelijk triest dat dit ongeluk weer heeft kunnen plaatsvinden. Ik zelf ben erg teleurgesteld dat geen van de andere politieke partijen de VVD hierin gesteund hebben in deze oproep, gedaan tijdens de raadsvergadering van 4 juni. Nog geen week geleden werd alleen maar door de andere partijen in de gemeenteraad gesteld dat dit nu niet – vanwege formele redenen – aan de orde was”. Elk jaar vervroeging van deze belangrijke ondertunneling is voor Teylingen letterlijk van levensbelang. Elk ongeval is een drama voor de persoon zelf, als ook voor de machinist en een ieder die dit ongeval ziet gebeuren, en ook voor alle familieleden van hen. De VVD zal niet moe worden om deze versnelling van de ondertunneling na te streven. Juist omdat alle andere maatregelen, die de gemeente Teylingen zelf kan nemen en ook gaat uitvoeren, niet DE uiteindelijke oplossing zijn.